نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دیدانگار

باوجودی که گوگل اهداف زیست‌محیطی را جستوجو می‌کند، از سال ۲۰۱۹ تا بحال، به‌علت تمرکز بر هوش مصنوعی انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای درحال افزایش بوده است.

گزارش زیست‌محیطی تازه گوگل مشخص می کند انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای این شرکت به‌شدت افزایش یافته است و نشان‌دهنده چالش‌های بیشتری برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی این شرکت است.

گسترش هوش مصنوعی گوگل علتافزایش انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای شد

گوگل تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ آلودگی‌هایی را که شرکت خودش به وجود اورده است، به نصف رساند اما از ۲۰۱۹ تا بحال انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای این شرکت نزدیک به ۴۸ درصد افزایش یافته است.

سال قبل، گوگل ۱۴.۳ میلیون تن دی‌اکسیدکربن تشکیل کرد که معادل انتشار کردن سالانه ۳۸ نیروگاه گازسوز است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
24 شرکت خواستار تبعیت غول‌های فناوری از قوانین تازه اروپا شدند

بر پایه گزارش تازه گوگل، این افزایش به‌اختصاصی ناشی از مصرف انرژی مراکز داده و آلودگی‌های زنجیره فراهم است. مصرف برق مراکز داده در ۲۰۲۳ نزدیک به یک‌میلیون تن آلودگی به ردپای کربنی گوگل افزوده و بزرگ‌ترین منبع انتشار کردن اضافی این شرکت بوده است.

گوگل در دوره جمینای خودش درحال طراحی مجدد فرایندهای جستجو با هوش مصنوعی مولد و تزریق آن به محصولات دیگر است. گزارش زیست‌محیطی این شرکت هشدار می‌دهد که فعالیت‌های زیاد تر هوش مصنوعی امکان پذیر با مسائلی ازجمله افزایش تقاضای انرژی نیز مواجه بشود. گوگل می‌گوید در تلاش است مدل‌های هوش مصنوعی، سخت‌افزار و مراکز داده‌‍‌اش را کارآمدتر کند و تا ۲۰۳۰ در همه شبکه‌های برق خودش از انرژی بدون آلودگی کربنی منفعت گیری کند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

ادامه مطلب
پیکسل 8 پرو به گمان زیادً با برنامه Fitbit اندازه‌گیری دمای بدن را ممکن می‌کند

سلامت و تندرستی