نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دیدانگار

با اظهار رسمی کره‌ای‌ها، نسل تازه تلفنهای تاشو به‌ همراه دیگر گجت‌های احتمالی سامسونگ ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیرماه) در اتفاقات گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ معارفه خواهند شد. در این نوشته نگاهی به همه گجت‌های احتمالی این اتفاقات می‌اندازیم و مشخصات احتمالی آن‌ها را بازدید می‌کنیم؛ تا انتها همراه دیجیاتو باشید. 

پیش از این که محصولات احتمالی این اتفاقات را معارفه کنیم، باید ببینیم این اتفاقات چه وقتی و کجا برگزار خواهد شد. 

زمان و مکان برگزاری اتفاقات گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ سامسونگ 

مطابق اعلامیه رسمی سامسونگ، اتفاقات تابستانی این شرکت ساعت ۱۶:۳۰ به زمان تهران در پاریس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را از طریق Samsung.com و کانال یوتوب سامسونگ تماشا کنند. همانند همیشه دیجیاتو این مراسم را به‌طور زنده پوشش می‌دهد.

محصولات احتمالی اتفاقات گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ سامسونگ 

در اتفاقات آنپکد قبلی، سامسونگ در کنار رونمایی از پرچم‌داران سری S قابلیت‌های هوش مصنوعی در Galaxy AI را معارفه کرد و به گمان زیادً در آنپکد اینده، در کنار تلفنهای تاشو تازه، ویژگی‌های بیشتری از آن معارفه خواهد شد. از طرفی، در اتفاقات قبلی ناظر تیزر کوتاهی از گلکسی رینگ (Galaxy Ring) بودیم و انتظار می‌رود در این مراسم رسماً از آن رونمایی بشود. در کنار این موارد، ساعت‌های هوشمند نیز قسمت فرد دیگر از آنپکد تابستانه سامسونگ خواهند می بود.

ادامه مطلب
هشدار بارش شدید و رگباری باران در ٢ استان
آخرین مطالب

گلکسی زد‌ فولد ۶

هرساله در این ایام ناظر معارفه پرچم‌داران تاشوی سامسونگ هستیم، امسال نیز نسل ششم این تلفنها با طراحی‌ خاص و منحصربه‌فردشان راهی بازارهای جهانی خواهد شد. 

ابتدا به سراغ گلکسی زد فولد ۶ می‌رویم. طراحی این دستگاه در تعداد بسیاری از فاکتورها شبیه نسل قبل خواهد می بود و به گمان زیادً منفعت گیری از بدنه تیتانیومی را می‌توان با اهمیت ترین تحول این تاشو نسبت به نسل قبل دانست. گلکسی زد فولد ۶ همانند زد فولد ۵ از نمایشگر داخلی داینامیک امولد ۷.۶ اینچی منفعت خواهد برد که کیفیت بالایی در نمایش محتوا خواهد داشت. یقیناً دستگاه به نمایشگر بیرونی ۶.۳ اینچی تجهیزخواهد می بود که مقداری از نسل قبل (۶.۲ اینچ) بزرگ‌تر است. 

از تلفنهای تاشو تا ساعت‌های تازه؛ هرآنچه از گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ انتظار داریم_دیدانگار ۲۴

مطابق ادعای وب‌سایت Smartprix، تغییری در تعداد و رزولوشن دوربین‌ها نخواهیم دید و به‌ترتیب با سه دوربین مهم ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی مواجه خواهیم می بود. این چنین شرایطی برای دوربین‌های سلفی نیز صدق می‌کند و ناظر دو دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (خارجی) و ۴ مگاپیکسلی (داخلی) خواهیم می بود. اگرچه دوربین زد فولد ۵ تصاویر خوبی را ثبت می‌کند، کیفیت آن‌ها پایین‌تر از گلکسی S24 اولترا است. به‌ همین علت انتظار می‌رود ابزارهای Galaxy AI نقش مهمی را در ترقی کارکرد دوربین‌های گلکسی زد فولد ۶ ایفا کنند. 

ادامه مطلب
شرکت‌های فناوری به درآمد بالایی برای جبران هزینه هوش مصنوعی نیاز دارند_دیدانگار

نیرومندترین تراشه اندرویدی، اسنپدراگون ۸ نسل ۳، خیال کاربران را از بابت کارکرد پردازشی دستگاه راحت‌ کرده و اراعه حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، فضای مناسبی را برای ذخیره حجم بسیاری از محتوا فراهم می‌کند. گلکسی زد فولد ۶ در سه نسخه ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایتی با ۱۲ گیگابایت رم روانه بازار می‌بشود. این چنین این دستگاه با اندروید ۱۴ و One UI ۶.۱ در بازار وجود خواهد داشت. از دیگر مشخصات احتمالی زد فولد ۶ می‌توان به باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژ سیمی ۲۵ وات و حمایتاز شارژ بی‌سیم اشاره کرد. 

انگارً گلکسی زد فولد ۶ در چهار رنگ دریایی (Navy)، نقره‌ای (Silver)، زرد و سبز (Mint) در بازار وجود خواهد یافت.

گلکسی زد فلیپ ۶ 

زد فلیپ ۶ نیز تغییراتی شبیه برادر بزرگ‌ترش خواهد داشت و به گمان زیادً به بدنه تیتانیومی تجهیزخواهد شد. از طرفی مطابق حرف های Smartprix، ابعاد نمایشگر بیرونی دستگاه تغییری نخواهد کرد و با رزولوشن ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل، ویجت‌ها و محتوای مورد نظر کاربران را همانند نسل قبل به‌خوبی نمایش می‌دهد. نمایشگر عادی دستگاه نیز تغییری نخواهد کرد و زد فلیپ ۶ با صفحه‌نمایش داینامیک امولد ۶.۷ اینچی، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۶۰۰ پیکسل راهی بازار می‌بشود. 

ادامه مطلب
زوج‌ها بخوانند؛ ۱۱ تمرین سودمند برای برقراری ربط مؤثر_دیدانگار
آنپکد ۲۰۲۴
از تلفنهای تاشو تا ساعت‌های تازه؛ هرآنچه از گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ انتظار داریم_دیدانگار ۲۵

وضوح دوربین‌های پشتی در گلکسی زد فلیپ ۶ امکان پذیر تحول کنند و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مهم را در کنار لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی ببینیم. همانند گلکسی زد فولد ۶، قلب تپنده این دستگاه هم اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد می بود که از نظر پردازشی خیال کاربران را راحت می‌کند. گلکسی زد فلیپ ۶ انگارً در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم اراعه خواهد شد. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژ سیمی ۲۵ وات و حمایتاز شارژ بی‌سیم را می‌توان از مشخصات احتمالی این گوشی تاشو دانست. 

گلکسی زد فلیپ ۶ در سه رده‌بندی رنگی آبی، نقره‌ای و صورتی اراعه می‌بشود. با این که اطلاعات دقیقی درمورد قیمت این تلفنهای تاشو انتشار نشده، انتظار می‌رود هرکدام با افزایش قیمت حداقل ۱۰۰ دلاری نسبت به نسل قبل به فروش برسند. 

گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا

اتفاقات آنپکد ۲۰۲۴ محدود به تلفنهای تاشو نخواهد می بود و برنامه دیگر سامسونگ رونمایی از ساعت‌های هوشمند است. یکی از این ساعت‌ها، گلکسی واچ ۷ است که انگارً کارکرد سریع تر و شارژدهی بهتری نسبت به گلکسی واچ ۶ خواهد داشت. گلکسی واچ اولترا دیگر کاندیدای احتمالی سامسونگ برای معارفه در آنپکد پیش‌ روست و رقیب اپل واچ اولترا ۲ خواهد می بود. 

ادامه مطلب
چند روش درمانی ساده برای نفخ شکم
آنپکد ۲۰۲۴
از تلفنهای تاشو تا ساعت‌های تازه؛ هرآنچه از گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ انتظار داریم_دیدانگار ۲۶

سامسونگ که طراحی دایره‌ای را برای مدل‌های قبل به‌ کار برده می بود، گویا برای گلکسی واچ ۷ طراحی مربعی‌شکل را در ذهن دارد. علاوه‌براین، گمان می‌رود کره‌ای‌ها ترکیبی از طراحی مربعی و دایره‌ای را برای گلکسی واچ ۷ اولترا در نظر بگیرند. شایعه ها حاکی از آن است که گلکسی واچ ۷ از تراشه اگزینوس W940 یا W1000 منفعت گیری می‌کند؛ دو تراشه‌ای که کارکرد بهتر و راندمان انرژی بالاتری دارند و بر شارژدهی ساعت تأثیر بسزایی می‌گذارند. در کنار ویژگی‌های رایج، به گمان زیادً این ساعت‌ها با ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی اراعه خواهند شد و به‌علت سازگاری با گلکسی رینگ، داده‌های دقیق‌تری را از حالت جسمانی شما اراعه خواهند داد. 

آنپکد ۲۰۲۴
از تلفنهای تاشو تا ساعت‌های تازه؛ هرآنچه از گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ انتظار داریم_دیدانگار ۲۷

گویا گلکسی واچ ۷ در دو مدل کوچک (۴۰ میلی‌متر) و بزرگ (۴۴ میلی‌متر) با ضخامت ۹.۷ میلی‌متر به فروش خواهد رسید و گلکسی واچ اولترا نیز همانند اپل، ابعاد ۴۷ میلی‌متر در ۱۲.۱ میلی‌متر خواهد داشت. بااین‌حال تفاوت مهم در جنس بدنه دو ساعت است؛ انتظار داریم واچ ۷ را با بدنه‌ آلومینیومی یا فولاد ضدزنگ ببینیم و مدل اولترا از قاب تیتانیومی منفعت ببرد. در کنار این موارد‌، مدل ۴۰ میلی‌متری واچ ۷ به باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مدل ۴۴ میلی‌متری به باتری ۴۲۵ میلی‌آمپرساعتی تجهیزخواهند می بود. مدل اولترا نیز انرژی‌اش را از باتری ۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی فراهم می‌کند. 

ادامه مطلب
سرویس پرداخت ایکس تا اواسط سال 2024 راه‌اندازی خواهد شد

گلکسی رینگ 

با این که ویژگی‌های این حلقه تا این مدت معارفه نشده، سامسونگ این حلقه را در برخی نمایشگاه‌‌های تجاری با ۹ اندازه گوناگون و در سه رنگ نمایش داده است. برخی شایعه ها قابلیت‌های نظارت بر سلامت، همانند سنسور ECG، ابزارهای ردیابی خواب و اندازه‌گیری جریان خون را جزو ویژگی‌های این حلقه گفتن می‌کنند و از سازگاری آن با ساعت‌های هوشمند سامسونگ خبر خواهند داد. گمان می‌رود گلکسی رینگ را با برچسب قیمتی حدوداً ۳۰۰ دلار در بازار ببینیم. 

آنپکد ۲۰۲۴
از تلفنهای تاشو تا ساعت‌های تازه؛ هرآنچه از گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ انتظار داریم_دیدانگار ۲۸

علاوه‌بر موارد معارفه‌شده، گمان می‌رود ناظر معارفه گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو نیز باشیم. بااین‌حال باید تا برگزاری آنپکد ۲۰۲۴ چشم به راه ماند و دید از کدام گجت‌ها و با چه ویژگی‌هایی رونمایی می‌بشود. 

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی