به نقل از بهداشت نیوز، این تصمیم در پی خواست سال ۲۰۱۸ از سوی یک شرکت مواد غذایی با گفتن «دانون» اتخاذ شد.

نزدیک به پنج سال بعد از ثبت این دادخواست، FDA جمعه یکم مارس، تایید کرد در صورت ذکر برخی هشدارها با پیامی که به رابطه مصرف ماست و افت خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ اشاره می‌کند، مخالفت نخواهد کرد.

به حرف های این سازمان، باید در مطلب‌ برای مصرف‌کنندگان این مسئله نیز ذکر بشود که شواهد محدود است و معیار مصرف موثر برای افت خطر دیابت نوع ۲، خوردن دو فنجان یا سه وعده ماست در هر هفته است.

در خواست دانون به مشخصات مواد مغذی، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و سدیم کم حاضر در ماست و پژوهش‌هایی اشاره شده است که ربط بین مصرف منظم ماست و افت خطر دیابت را مشخص می کند.

ادامه مطلب
با این تمرین بینی حافظه خود را تحکیم کنید
آخرین مطالب

این خواست به مزایا ماست (جدا گانه از ترکیب آن با شکر یا چربی) برای سلامتی در جایگاه غذا اشاره می‌کند. یقیناً مقدار قند و چربی در انواع ماست زیاد متفاوت است.

به حرف های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، هرچند برخی از انواع کم‌چرب یا شیرین‌نشده ماست، کالری مقداری دارند و منبع سالمی از پروتئین، ویتامین دی و کلسیم‌ به‌شمار می‌روال، ماست‌های طعم‌دار زیاد تر شکر افزودنی بسیاری دارند و مصرف آن‌ها باید محدود بشود.

ادامه مطلب
مقارنه‌ باشکوه سیاره‌های مشتری و زحل بر آسمان پارسه_دیدانگار

زمان‌ها است که پژوهش‌ها به ربط بین مقادیر زیاد شکر افزودنی و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ اشاره می‌کنند.

به نقل از ایندیپندنت، برخی شواهد مرتبط با مزایا ماست برای سلامتی به تحقیقی در ۲۰۲۲ برمی‌گردد. مطابق یافته‌های این تحقیق، مصرف محصولات لبنی تخمیرشده به اختصاصی ماست امکان پذیر در افت خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ موثر باشد.

ماست این چنین در کنار موادی همانند غلات کامل، روغن زیتون و ماهی از عناصر رژیم غذایی مدیترانه‌ای است.

نتایج پژوهشی در ۲۰۲۰ مشخص می کند که پایبندی به این رژیم غذایی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا حد چشمگیری افت می‌دهد.

منبع: ایسنا



منبع