نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دیدانگار

طی دو دهه تازه و با افزایش تب شاسی‌بلندها، تعداد بسیاری از خودروهای هاچ‌بک و سدان کم کم از تشکیل خارج شدند تا با کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها جانشین شوند. اکنون این روال به طور افراطی گسترش اشکار کرده و حتی به خودروهای اقتصادی محبوب نیز کشیده است. بر پایه گزارش خبرگزارهای اروپایی، ساندرو استپ وی طی سال‌های آینده با یک شاسی‌بلند اقتصادی جانشین خواهد شد.

بر پایه گزارش رسانه کار اسکوپس، شاسی‌بلند اقتصادی داچیا در سال ۲۰۲۷ داخل بازار خواهد شد. این ماشین که به گفتن جانشین ساندرو استپ وی شناخته می‌بشود، در جایگاهی پایین‌تر از داچیا داستر قرار خواهد گرفت. شاسی‌بلند اقتصادی داچیا با موتورهای درون‌سوز، هیبریدی ملایم و هیبریدی کامل اراعه خواهد شد.

خداحافظی با ساندرو استپ وی تا سه سال دیگر

ساندرو استپ وی هم‌اکنون دو‌سوم کل فروش محصول ساندرو را در اختیار دارد. این ماشین یک هاچ‌بک ارتقایافته است که ما آن را هاچ‌بک کراس نیز می‌نامیم. ساندرو استپ وی هم‌اکنون با شاسی‌بلندهای فوق جمع‌وجور (ساب کامپکت) از برندهای دیگر رقابت می‌کند. از این رو داچیا ملزوم دیده است تا ساندرو استپ وی را با یک شاسی‌بلند کلاس B یا فوق جمع‌وجور جانشین کند.

ادامه مطلب
اپل صدرنشین بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه دوم 2024 شد؛ سامسونگ در رتبه دوم_دیدانگار
شاسی‌بلند اقتصادی داچیا، جانشین ساندرو استپ وی می‌شود_دیدانگار ۹

از نظر دیگر نسل سوم داچیا داستر نیز به گفتن یک شاسی‌بلند کلاس B طبقه‌بندی می‌بشود. با این حال رشد ابعاد این ماشین طی نسل‌های گوناگون، علتشده است تا فضایی برای برادران کوچکتر آن تشکیل بشود. داچیا پیش از آن یک شاسی‌بلند بزرگتر به نام داچیا بیگستر را نیز معارفه کرده است که در سال ۲۰۲۵ داخل بازار خواهد شد.

پیش از داچیا، محصولات فرد دیگر از خانواده محصولات رقیب یعنی استلانتیس داخل قسمت شاسی‌بلندهای ساب کامپکت اقتصادی شده‌اند. این خودروها فیات گرند پاندا و سیتروئن C3 تازه می باشند. هر دو ماشین ترکیبی از کراس‌اوورها و سوپرمینی‌ها به حساب می‌آیند. این خودروها محبوب خریداران ماجراجو می باشند و یقیناً فرصتی برای گروه رنو است تا سهم خود را از بازار افزایش دهد.

ادامه مطلب
مارک ساعت های معروف و بهترین برند های ساعت مچی در دنیا
فیات
شاسی‌بلند اقتصادی داچیا، جانشین ساندرو استپ وی می‌شود_دیدانگار ۱۰

مدل تازه داچیا به گمان زیاد از پلتفرم CMF-B گروه رنو منفعت گیری خواهد کرد. این پلتفرم هم‌اکنون برای گسترش ساندرو، ساندرو استپ‌وی، لوگان، جوگر و داستر مورد منفعت گیری قرار گرفته است. در آینده نیز داچیا بیگستر به همراه یک کراس‌اوور استیشن واگن و سدان فست‌بک بر پایه این پلتفرم گسترش خواهند یافت. داچیا استراتژی گسترش همزمان چند ماشین بر پایه این پلتفرم را «اقتصاد در مقیاس گسترده» نامیده است. این استراتژی به داچیا اجازه می‌دهد تا خودروهایی مورد قیمت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه تشکیل کند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی